İletişime Geçin  

  Whatsapp Destek  

  İnstagram'da Takip Edin!  

MÜŞTERİ HİZMETLERİ HATTI

Son yıllarda üretilen dizel araçlar, çevre standartlarına uyum sağlamak amacıyla çok daha gelişmiş egzoz emisyon sistemleriyle donatılmıştır.
Özellikle 2021 model ve üzeri araçlarda kullanılan ECU (motor beyni) yazılımları, DPF (Dizel Partikül Filtresi) ve AdBlue sistemlerinin yönetimini daha karmaşık hale getirmiştir.
Bu durum, DPF veya AdBlue iptali gibi işlemleri hem daha teknik hem de daha hassas bir süreç haline getirmiştir.

Peki 2021 ve sonrası araçlarda DPF ve AdBlue iptali nasıl yapılır? Nelere dikkat edilmelidir?

 

2021 ve Üzeri Araçlarda DPF ve AdBlue Sistemlerinin Yapısı

Yeni nesil araçlarda:

  • DPF sistemleri, sadece egzozda partikül yakalamakla kalmaz, aynı zamanda sürekli olarak ECU tarafından aktif şekilde izlenir.

  • AdBlue (SCR) sistemleri ise, egzoz gazlarına sıvı üre püskürterek NOx emisyonlarını azaltır ve birçok sensörle sürekli denetlenir.

  • Birçok yeni araçta, egzoz sıcaklık sensörü, NOx sensörü, diferansiyel basınç sensörü gibi ek sensörler bulunur.

Bu sensörler, yazılımsal müdahaleleri daha zor ve dikkat gerektirir hale getirir.

 

2021 ve Üzeri Araçlarda DPF ve AdBlue İptali Nasıl Yapılır?

Bu araçlarda DPF ve AdBlue iptali yapılırken:

  • Öncelikle orijinal yazılım dosyası okunur ve analiz edilir.

  • DPF ve AdBlue sistemine bağlı olan tüm parametreler ve hata tabloları detaylı şekilde düzenlenir.

  • Yalnızca DTC (arıza kodu) silme yapılmaz, sistemin tam anlamıyla ECU üzerinden kapatılması gerekir.

  • İlgili sensörlerin (NOx, basınç sensörü vb.) yazılımdaki etkileri de iptal edilir veya yeniden yönlendirilir.

  • Güncel protokoller ve doğru lisanslı tuning ekipmanları kullanılır. (FLEX, Auto Tuner vb.)

Bu işlemler profesyonelce yapılmadığında, araç motoru sürekli arıza moduna geçebilir, hata ışıkları söndürülemez veya yakıt tüketimi dengesizleşebilir.

 

Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • 2021 sonrası beyinli araçlarda iptal işlemleri çok hassastır; her cihaz ve yazılım bu araçları desteklemeyebilir.

  • Sadece DTC silinmesi yeterli değildir, doğru "calibration" ve "map editing" yapılmalıdır.

  • Yanlış müdahaleler aracın turbo, EGR veya diğer motor parçalarına zarar verebilir.

  • Emisyon standartları gereği AdBlue ve DPF sistemleri bazı ülkelerde yasal zorunluluk kapsamındadır.

Bu nedenle, işlemi yapacak yerin hem teknik altyapısı hem de tecrübesi çok önemlidir.

TURAX OTOMOTİV ANKARA CHİP TUNİNG Logo